Har brøyteansvarlig flere hytteforeninger, vil alle foreningene bli listet opp og bruker må velge aktuell hytteforening.
Har brøyteansvarlig flere roller i valgt hytteforening, vil rollene bli listet opp, som vist i bilde.
Velg “Administrator” for å få tilgang til min side som brøyteansvarlig.
Som brøyteansvarlig kan du legge til flere brøyteansvarlige, i tillegg til å legge til en eller flere som er ansvarlig for brøytingen.
Nye brøyteansvarlige får tilgang til å administrere hytteforeningen på lik linje som den som opprettet hytteforeningen.
Brøytemannskap vil få oversikt over brøytebestillingene til hyttene i foreningen.
Hytteforeninger vil over tid bli større og nye hytter må legges til.
SneFri benytter Open Street Map kartdata for å hente informasjon om hytteforeningen. Hvis de nye hyttene ikke er lagt til i grunnkartet, må disse hyttene bli tegnet inn i grunnkartet. Benytt “Åpne open street map” og legg til nye veier og hytter, eller ta kontakt for hjelp til oppdatering av grunnkartet.
Når grunnkartet er oppdatert, oppdater hytteforeningen i SneFri med å velge “Oppdater selskap”.
Som brøyteansvarlig vil du ha oversikt over alle SMSer som er sendt inn til hytteforeningen. Har vil du ha mulighet til å hjelpe hytteeiere som har utfordring med å bestille brøyting eller utfordring med å benytte de andre funksjonene i løsningen.
Andre funksjoner som er tilgjengelig fra “min side” til brøyteansvarlig
SneFri finner alle hytter som er registrert i grunnkartet, også hytter som ikke er bygget. Hytteoversikten gir brøyteansvarlig mulighet til å deaktivere hytter det ikke skal bestilles brøyting for. Det er bare aktive hytter som er med i kostnadsberegningen.
Deaktiverte hytter blir markert med en X i kartet. Det er ingen tjeneste-kostnader funbundet med deaktiverte hytter.